Breaking

6.17.2021

Szombaton újra felcsendülnek a Mobilmánia dalok a Barba Negrában!


Hosszú idő után június 19-én, most szombaton végre a Mobilmánia is visszatér a színpadra, a Barba Negrában nagyszabású koncertre készülhetnek a “mobilosok és mániások”, viszont egyáltalán nem volt tétlen a zenekar a pandémia sújtotta időkben sem, a “Bajnok & Zefi 40” album gyönyörű eredményeket ért el a MAHASZ toplistán. Ez a kiadvány is ebben az időszakban készült el tavaly, közel 40 vendéggel született újjá 40 év 40 P.Mobil, Mobilmánia, TRB és RockBand dala két CD-n.

A koncert Facebook eseménye:

Jegyek:

Ár:
3500 Ft ▲ Elővételben
4000 Ft ▲ A koncert napján 

A MOBILMÁNIA vezetőjével, Zeffer Andrással egy rövid interjút olvashattok alább, amiben a szombati koncertről és az elmaradt tervek pótlásáról mesél, de szó volt arról is, ami még egyelőre a "jövő zenéje".

A járvány mindenki máshoz hasonlóan a ti terveiteket is alaposan átírta. Tavaly év végén még megjelent a "Bajnok & Zefi 40" lemez, amit színpadra is szerettetek volna vinni, illetve meséltetek korábban egy szimfonikus Mobilmánia koncertről is. Mi a helyzet ezzel a két előadással?

Zeffer András: "Hát minket sem kímélt meg a Pandémia. Minket előadóművészeket és professzionálisan működő zenekarokat érintett a legjobban a járvány negatív hatása. Rengeteg koncertünk elmaradt, fenn kellett tartani magunkat, a minimális tartalékainkból, valamint a háttérben működő management cégünket is. Sokat foglalkoztam én személyesen a bandából a közönséggel, akik számunkra mindent, a létet jelentik. Közel 40 alkalommal jelentkeztem be a járvány kezdetekor, az interneten és tartottam a mániás és mobilos rajongóinkban a lelket. A legfontosabb a kontakt volt a közönséggel, hogy érezzék, hogy mi vagyunk a számukra még a legnehezebb időszakokban is. Tavaly elkészült a Bajnok & Zefi dupla jubileumi albumunk, melynek zenei anyagát szerettük volna színpadra állítani, de sajnos ez, ezek a próbálkozások a járvány miatt elmaradtak, illetve próbáltunk mindig újabb és újabb időpontokat találni erre. Úgy alakult hogy most a Barba Negra koncerten tudunk ezzel az üggyel is foglalkozni, de a nagy koncert idén december 23-án lesz a Papp László Budapest SPORTARÉNÁBAN.  40 kollégánk, a legnagyobb hazai sztárok szerepelnek ezen az albumon, így amikor a lemezt befejeztük és önzetlenül szeretetüket adva felénk kezünkben tarthattuk ezt a csodálatos albumot, megbeszéltük (mivel annyira jól sikerült a lemez) hogy tartsunk ebből egy KARÁCSONYI SZERETET ÜNNEPÉT az ARÉNÁBAN együtt. Többen is 70 évesek lesznek az idén és ott ezt is leöblítjük, egy-egy pohárkával és végre egymás nyakába is ugorhatunk. Tudod, "egy ölelés kell, az holnap is jó”. :) 

Közben régi dédelgetett tervemet is áthúzta a Covid-19. Ugyanis arra gondoltam, hogy csináljunk, dalainkból egy szimfonikus zenekaros, nagyszabású rock koncertet, ugyanis ezek a dalok ott is megállják a helyüket. Rengeteg példa van erre, a Foreigner csinált ilyet, valamint a David Foster is adott hasonló szabású szimfonikus rock koncerteket, ami engem nagyon megihletett erre az eseményre. Ezt az idén tavasszal terveztük színpadra állítani a Budapesti Kongresszusi Központban pár kedves rocksztár barátunkkal, de sajnos ez az előadás tolódik, méghozzá nagyon, mert most annyi mindent kell bepótolni, hogy nincs a közeljövőben dátum ehhez a produkcióhoz. És nem utolsó sorban egy 100 fős szimfonikus zenekart, valamint nagyon komoly stábot kell biztosítanom ehhez az előadáshoz, így a velük való egyeztetések sem egyszerűek. A programhoz megírtam és megírtuk az összes szimfonikus partitúrát, elkészültek az áthangszerelések, a zenekar is készen áll és a szimfonikus zenekar is adott. A koncert valószínüleg 2022-ben lesz megtartva szintén a BKK-ban."

A most szombati koncert tehát nem ezeknek a pótlása. Mire számíthatunk most hétvégén a Barba Negrában? 

Z.A.: "Hát… végre… eljön a nagy nap június 19-én! Sok-sok szervezés, egyeztetés, és nagyon-nagyon akarás mellett mindenki részéről - beleértve a H-Music kiadónkat, a Barba Negra teljes legénységét, Szűcs Mihály segítségét - végre közel 1 év kihagyás után ismét a MOBILMÁNIA megjelenik a Barba Negra színpadán. 

Úgy döntöttünk, hogy egy hatalmas rock koncert legyen a MOBILMÁNIA részéről. Sokat törtem a fejemet, hogy ez miben legyen más mint a többi koncert, és kialakult hogy mindenben. Ugyanis a Pandémia okozta sebek lassan fognak begyógyulni. Emiatt ennek tükrében fog a koncert, rendkívüli látványelemekkel és komoly több LED falon futtatott vetítésekkel folyni. Vissza kell szerezzük amit majdnem elveszítettünk, vannak olyan emberi értékek és vannak olyan régi barátok, kollégák, családtagok akik már soha nem lehetnek velünk, de van egy remény, hogy vissza tudjuk állítani az életünket és van lesz jövőképünk… Na ezeket a gondolatokat fogja a június 19-i Barba Negra koncerten a MOBILMÁNIA közvetíteni a kedves és felejthetetlen és szeretett  közönségünk felé. 

Nem titok hogy reszketve várjuk a találkozást. Szerintem ha meglátjuk őket a nézőtéren, már most elnézést kell kérnem, ha el fogok érzékenyülni... Mert az biztos :) Én remélem, hogy sokan leszünk a jelenlegi kicsit befékezett helyzet miatt, de a mániások és mobilosok tábora számunkra szent volt és az is marad. Mi ott leszünk, az biztos! :)"

Te személyesen hogyan élted meg ezt az időszakot? Gondolok itt a bezártságra, koncertek hiányára, hogy a zenekar tagjaival sem tudtatok rendesen találkozni.

Z.A.: "Mint mondottam az elején, én sokat és sokáig próbáltam tartani a közönséggel a kapcsolatot az interneten, a Facebook-on, és ahol lehetett. Voltak lehetőségeink, hogy adhattunk az A38 hajón közönség nélküli MOBILMÁNIA koncertet. Folyamatosan pályáztam, kifejezetten olyan pályázható projektre, amiből a zenekar tagjainak tudtam némi megélhetési lehetőséget biztosítani. 

Részt tudtunk venni a Raktárkoncertek sorozatban, ahol a MindiGo TV-n keresztül közönségünk nézhetett minket. A hiányunkat pótolni tudták. Tudom, hogy ez nem ér fel egy élő koncerttel, de legalább azt fémjelezte feléjük, hogy még élünk, "Megvagyunk még..." :) 

Ez alatt az idő alatt építettem egy kis házi stúdiót, ahol rengeteg dalt kezdtem írni és nem fiatalon, de megtanultam a Cubase stúdió program kezelését, amit már 30 évvel ezelőtt kellett volna. De az az idő hiánya miatt soha nem jött össze, ugyanis akkor is koncerteztem megállás nélkül. :) 

Többek között a Bajnok & Zefi 40 lemezen is sokat hasznosítottam a kis stúdiómból, miközben a lemezen dolgoztunk. Az is a Pandémia alatt készült. Nagyon nehéz volt, mert nem találkozhattunk a többiekkel, a karanténok miatt, és nagy fegyelem mellett tudott a szolnoki Denevér Stúdió is működni, hogy ne vigyünk-hozzunk esetlegesen fertőzést ide-oda. Közben írtunk egy Covid dalt is, amiből videoklippet is vágtunk úgy, hogy nem is láttuk egymást, ez volt a HOLNAP A RONCSOKBÓL, és részt vettünk Nagy Feró 75. szülinapi lemezén is egy dallal, amit feldolgoztunk MÁNIÁSAN. :) 

Ezen kívül, rendbe raktam a lakásunkat, az összes csapot és egyéb hiányosságokat megszereltem, amire soha nem volt idő. A lakásunk az egyik hobbim, így most volt rá idő bőven. A járvány előtt egy kaposvári rajongó barátunktól, aki a húsüzemben dolgozik rendeltem 40 kg húst, azt folyamatosan betoltuk… Szóval eltelt az idő. Nem szoktam unatkozni, de be kell vallanom, eddig bírtam, bírtuk a bandával együtt is."

A Holnap a roncsokból tehát a legutóbbi új dalotok. Készül az új Mobilmánia nagylemez is? Milyen egyéb terveitek vannak? 

Z.A.: "Nagy terveim vannak a MOBILMÁNIÁVAL. Az idén megpróbáljuk lejátszani az elmaradt koncertjeinket, amiket szerződések kötnek. Az idén az egyik legfontosabb tennivalónk az ELSŐnBarba Negra koncertünk! Utána vár minket az AGÁRDI POPSTRAND, a TABÁN és decemberben bevonulunk az ARÉNÁBA. 2022-ben elkezdjük írni az új MOBILMÁNIA albumot,  melyet 2023-ban fogunk megjelentetni. 2022-ben több hazai koncert mellett a tervezett németországi koncertjeinket és egy LONDONI koncertet szeretnék összehozni. Az sem titok hogy az USA-ban is vannak elmaradt koncertjeink. San Francisco, Las Vegas, New York és Kanadában Toronto, ahová vissza kell még mennünk, és 2023 december 28-án lesz az ARÉNÁBAN a ZEFFER 65 és a MOBILMÁNIA 15 jubileumi koncertünk. 

Idáig látom a jövőnket. Minden ötlet annyit ér amennyit meg tud az ember azokból valósítani. Most azon vagyok hogy ezek létrejöjjenek és sebeinket nyalogatva, új erőre kapva felszántsuk a rockszínpadokat, ahol csak lehet. Most a legfontosabb, hogy szombaton június 19-én találkozhatunk végre a közönségünkkel a Barba Negrában a szabadtéri színpadon. Azt is tudom hogy kánikula lesz! :) Isten áldjon meg benneteket, Magyar Rockerek! :)"

Mobilmánia online:

No comments:

Post a Comment