Breaking

7.26.2018

ÉLMÉNYEK


Avatar: Avatar Ages - Age of Memories, 2021.01.30.


Az Avatar Ages netes koncertsorozat utolsó része a Memories volt. Tetszett, hogy volt körülötte egy koncepció. Arra gondolok hogy, nem csak egy koncert volt, amin a csapat eljátszotta az első három lemez dalait. Ez az együttesről szóló történet volt, mely bemutatta a srácok útját a próbateremből a világig.

Körülbelül 25 perccel a műsor előtt, két nagyon régi felvétel volt az együttesről. Az első az Avatar legelső fellépését elevenítette fel, a másik azon a koncerten készült, melyen Henrik és Simon először játszott. Tovább...


Avatar: Avatar Ages - Age of Madness, 2021.01.23.


Madness (Őrület) volt a legjobb szó, mely meghatározta az Avatar Ages harmadik részét. Most az együttes a Black Waltz és a Hail The Apocalypse korszakba ment vissza. 

A bevezető videó olyan volt, mintha egy horror film jelenete lett volna. Nagyszerű ötlet volt összekötni a koncerttel. Johannes a videó végén berúgta az ajtót és belépett a koncert elején az ajtón. Tovább...


Avatar: Avatar Ages - Age of Illusions, 2021.01.16.


Egy másik szombat, egy másik Avatar online koncert és az első rajongók választotta repertoár. Ugyanis, a csapat megkérte rajongóit, hogy a Feathers & Flesh és az Avatar Country dalaira szavazzanak. (Ugyanez történt a többi régebbi lemez esetében is.)

Az első rész a Feathers & Flesh-ről szólt, mely egy nagyon jó mese a Bagoly és a Sas csatájáról. Tovább...


Avatar: Avatar Ages - Age of Dreams, 2021.01.09.


Nos, meglepve vettem észre, hogy az utolsó beszámoló (itt) egy Avatar koncertről szólt, mely majdnem 2 évvel ezelőtt volt Budapesten. Így, nagyon itt volt az ideje annak, hogy valami újat írjak. Szerencsére, a fent említett csapat elhatározta, hogy egy 4 részes online koncertsorozatot hoz össze, mely a zenekar történetét mutatja be. Ebben az esetben, az utazás a végétől kezdődik és az elején végződik.

Az első rész eképpen volt reklámozva: "Az Age of Dreams magába foglalja elejétől a végéig a Hunter Gatherer-t, plusz az Avatar legnagyobb slágereit." Tovább...



Avatar, The Mahones, Dylan Walshe - Budapest, A38 hajó, 2019. február 04.
Szerző: sw

Először is, nagy hála a szervezőknek, hogy az Avatart idehozták Budapestre! Talán érdekességként szolgálhat, hogy az együttes első magyarországi fellépése ezen a hajón volt 2008-ban. Igaz, akkor még előzenekari minősítésben foglalták el a színpadot. 2009-ben szintén vendégeskedtek nálunk (akkor sem ők voltak a főszám), aztán tíz évig semmi. Közben a csapatnál arculatváltás történt, sorban adták ki a jobbnál jobb lemezeket és nagy fesztiválokon úgymond "ellopták a show-t". És itt a jelen, ahol már egy Avatar országgal találjuk szembe magunkat, melynek élén a Király áll. Az sem mellékes, hogy főzenekarként "telthajót" hoztak össze. Tovább...



Avatar, The Mahones, Dylan Walshe - Bécs, SimmCity, 2019. január 31.
Szerző: sw

Először a Szene adott volna helyet a svéd Avatar bécsi fellépésnek, de mivel "beteltházosodott", így átszervezték a nagyobb befogadóképességű SimmCity nevű "plázaklubba".

Főzenekarunk érdekesen válogatja ki az előprodukciókat. A múltkori körben például a Hellzapoppin nevű fura cirkuszi társulattal (akik a Black Waltz videoklipben szerepeltek) és a folkos/blues-os Old Kerry McKee-vel rótták az utakat. Tovább...



A mánia első éve
Szerző: H.Kriszti

2017 őszén kezdődik a történetem. Egy magánjellegű dolog miatt összetört állapotban voltam, és nem nagyon tudtam meglátni a jót az emberekben... Mint oly sokan mások is, én is a zenében kerestem a menedéket, hogy újra erőre kapjak... Így megörültem, amikor megláttam, hogy 2018. január elején Vikidál Gyulát ünnepelhetjük az Arénában. Rögtön lecsaptam egy jegyre, ezt látnom kell! Nagyon régóta szeretem a hangját. Egyszer régen pont a házunk kapuja előtt sétált el, amikor én jöttem ki. Biztos mulatott rajtam magában, mert én csak megkövültem álltam és bámultam... mukkanni sem tudtam, hogy a Hang itt van! :) Sokat kalandoztam a neten is, hallgattam az utamba kerülő dalokat, amikor felbukkant Gamsz Árpád egyik régebbi kis videója...  Tovább...


Nightwish, Beast In Black - 2018. november 20., Papp László Sportaréna
Szerző: sw

Ha nagyon egozni akarnék, írhatnám, hogy a Nightwish budapesti fellépése felért egy szülinapi ajándékkal. De mint látható, nem teszem... :P...

Némi kimaradás után – mikor utoljára láttam az együttest, még Tarja énekelt a csapatban, ideje volt ismét szem- és fültanúja lenni egy Nightwish hangversenynek. Persze, követtem a zenekar körüli történéseket, hallottam az „Anette Olzonos”-korszakukat is, de azt hiszem, Floor Jansen személyében érkezett el Tarja méltó utódja és nemcsak miatta, hanem a Decades válogatáslemez „régiségei/ritkaságai” élőben történő meghallgatása végett is, el kellett foglalnom egy helyet az Arénában. Tovább...


Hammerfall, Armored Dawn 2018.10.24. Barba Negra
Szerző: H.Kriszti

Vegyes érzésekkel vártam a Hammerfall koncert napját. Egyfelől nagyon-nagyon vártam már, jó rég volt, hogy utoljára jártam koncertjükön és már hiányzott az általuk teremtett hangulat, légkör. Ugyanakkor pont ezért volt bennem némi félsz, hogy lehet, túlságosan várom és úgymond semmi nem lesz jó nekem?? De aznap hajnalban, reggel már benne volt a levegőben, hogy ez csak jó lehet. Viharos széllel jött a hidegfront, az én agyamban pedig folyamatosan ez pörgött : "Follow the signs of the crimson thunder"...

Pont kapunyitásra érkeztem a Barba Negrához, némi sor már képződött, de pörgősen, gyorsan ment a beengedés. Tovább...


Ørdøg - Judas Priest (2018. július 24., Papp László Budapest Sportaréna)
Szerző: H.Kriszti

Le kell szögeznem, nem vagyok kifejezetten Judas Priest rajongó és nem volt még szerencsém élőben látni a legendás együttest, de mikor híre kelt budapesti koncertjüknek, nem volt kérdés számomra, hogy ott a helyem. Az előzenekar kilétét csak nem sokkal a koncert napja előtt ismerhettük meg. Mint tudjuk, rögtön jött a sajnos már szinte elmaradhatatlan fújolás, ócsárlás... Csak tudnám, hogy miért kell ez? Oké, van akinek nem tetszik, de ezen csámcsogni... Na mindegy. Nem is foglalkoztam tovább a hír visszhangjával, egyszerűen csak kíváncsiság volt bennem, hogy milyenek lesznek.

Nem, nem ismertem őket és nem is voltam hajlandó előzetes tanulmányokat folytatni. Tovább...

No comments:

Post a Comment