Breaking

5.12.2019

ANNO


Anno: Junkies, Rat Rain, Budapest, Wigwam Rock Klub, 1997. február

Szerző: sw

Ezt elég régen írtam, talán az akkori Metal Hammer számára...

A Rat Rain az amerikai dallamos, húzós rockzene híve. Szövegeik leginkább a sex, drugs and rock'n'roll jegyében fogantak. Lendületes számaikkal (Tűzzel játszol, Rohadtul szép, Áldozat lettem, Húzz és a szerintem, rajongói körökben slágervárományos Életem) a srácoknak sikerült felpaprikázni a látogatók egy részét, ami nem kis dolog, mivel már volt "szerencsém" olyan koncertet szemlélni, ahol a főzenekar műsora alatt kb. 1-2 ember indult be. Saját dalaik mellett néhány feldolgozás is "elcsendült", a Skid Row Youth Gone Wild-ja (itt történt egy kis "hangbicsaklás"), az Omega Petróleumlámpája (keményített kiadásban) és a Gun Word Up-ja. Tovább...


Anno: Carmen - 1996. augusztus 10., Budapest, Wigwam Rock Klub
Szerző: sw

Kb. negyed 11-kor érkeztünk meg a klubba. Nem kellett attól tartanunk, hogy elveszünk a nagy tömegben. Szépen elücsörögtünk a buli kezdetéig.

A Carmen úgy másfél óra múlva lépett színpadra. Rögtön egy új számmal nyitották a műsort (Vétkeztem), mely az augusztus végén megjelenő albumon lesz majd hallható. A srácok inkább a friss szerzeményeket erőltették. A maxin szereplő Adj még egy esélyt magadnak (megelőzve kis műszaki hibával), a punkos, pattogó ütemű Nem fogom be a szám, a címadó 2000-be érve, a Rohadt egy érzés, a Nézz körül és a szintén kislemezes poénnóta, a Boney M. Daddy Cool-ja (Derriqr) mind kőkemény, húzós Carmen dal. Az egyetlen lírai tétel a Csak nézek az égre, a Hívja ma engem kérlek méltó folytatása. Tovább...


Anno: Black-Out, Notre Dame - Budapest, Wigwam Rock Klub, 1996.05.11.
Szerző: sw

A meghirdetett napon elég borongós volt az idő. Ilyenkor pont egy Black-Out koncertre van szüksége az embernek. A zuhit megúsztuk, így szárazon érkezhettünk meg a klubba.

A Notre Dame-ot régen láttam, ezért kíváncsian vártam a fellépésüket. Az intro után a Fényt játszották el a fiúk. A Van még más is a dallamosabb hard rock felé kacsintgat. A Térdig sárban egy lírai dal. Az Úton instrumentális szerzemény. Tetszett Mátyás Szabolcs Yngwie Malmsteen-t idéző gitározása. Két keményebb alapú szám is elhangzott, a Rulett és a blokkzáró Mozog a tű. A zenekar stílusát hűen tükrözték a feldolgozások (Van Halen, Whitesnake, Rainbow). Lőrincz Károly énekes klassz, vérbeli frontember. Hangja nagyon illik ehhez az irányzathoz. Erőteljes és tiszta.  Tovább...


Anno: Junkies, Nes - Budapest, Riff-Rööfff, 1996. 05. 04.
Szerző: sw

Ha észreveszek az utcán valamilyen Junkies plakátot, akkor már szinte biztosan tudom, hogy valószínűleg azon a helyen és abban az időben egy jót fogok szórakozni. Így reményekkel telve érkeztünk a helyszínre.

A koncertet nyitó Nes-t most láttam és hallottam először. A háromtagú csapat zenéjét leginkább a Nirvana, a Pearl Jam és a Red Hot Chili Peppers világához tudnám hasonlítani. Néhol a hangzás picit kása volt, így nem lehetett mindig kivenni az angolul írt számokat, pedig a srácok mindent beleadtak, főleg az énekes/gitáros, aki elég lazán konferált hol külhoni, hol hazai nyelven. Tovább...


Anno: Black-Out, 1996. 03. 30., Budapest, Black Jack Rock Klub
Szerző: sw

Amikor megtudtam, hogy a Black-Out lemezszerződéshez jutott, magamban csak annyit mondtam: "Csoda történt!" Nem tudom, miért tartott olyan sokáig, hogy valamelyik kiadó végre felfigyeljen erre a csapatra.

Az Esőnapra keresztelt új anyag rögtön megfogott zeneileg és szövegileg egyaránt, ezért nagyon örültem, amikor kiszúrtam a plakátokon a zenekar nevét. Tovább...


Anno: Junkies, Strong Deformity, Budapest, Wigwam Rock Klub, 1996.03.16.
Szerző: sw

A Wigwam szolgált a Junkies együttes szülinapi bulijának színhelyéül. Okulva a Riff-Rööfff-beli lemezbemutatón tapasztalt nézőszámból, már negyed 9-kor elindultunk otthonról. A klubban nem volt akkora tömeg, úgyhogy nyugodtan várhattunk még kb. 2 órát az előzenekar koncertjének kezdetéig.

A bemelegítő csapat szerepét a szombathelyi Strong Deformity kapta. Őket most hallottam először. A Bíró Tamás énekes, Bertalan Balázs dobos, Fodor Szabolcs + Bertalan Zsolt gitáros és Kovács Tibor basszusgitáros alkotta banda kemény, súlyos zenét játszott.  Tovább...


Anno: Junkies, M.Á.K. - Budapest, Riff-Rööfff, 1995.12.16.
Szerző: sw

A Riff-Rööfff kissé szűkösnek bizonyult a Junkies második lemezbemutató koncertjéhez, ugyanis fél 10 körül már szép sor álldogált a bejárat előtt, ahová később a megtelt táblát is ki lehetett volna akasztani.

A M.Á.K. névre hallgató előzenekar amolyan Sex Pistols-os punkot nyomatott. Saját számaik mellett olyan feldolgozások hangoztak el, mint pl. a Ramones-től a Blitzkrieg Bop, vagy az Animals-től a Felkelő nap háza (persze punkosítva). Tovább...

No comments:

Post a Comment