Breaking

7.24.2018

Kalapács: Apokalipszis (2009) (Hammer Records - PR [Erdély-Ro])

Ifjabb korom nagy bálványa volt Kalapács Józsi, aztán nekem is szélesedett a zenei és életbeli látóköröm. De azért faltam azokat az anyagokat (Pokolgép, Omen, Attila Isten kardja, stb., első szólólemez [Sony kiadós!!!]) amelyeken Kalács is szerepelt, de a Keresztes háború, Életreítélt idejében valahogy részemről megfáradt a rajongás, egyrészt a szövegek miatt - túl a három X-en, azért már egy kicsit unalmas az önsajnálkozós, rocker dalokat hallgatni. Nem, nem lett jobb az életünk, de azért már unalmas azt hallgatni éveken át, hogy a rock így, meg a rock úgy. -, másrészt már Józsi levegő vétele is ismerős volt, nemhogy a dallamai. Nekem úgy tűnt,
hogy a zenekar is egy kicsit fáradt, aztán a Mítosz-on a szövegek is változtak, mert ugye az egy koncept anyag, kedvenc Kalapács Józsink is összeszedte magát és teljes egészében ő írta a dalszövegeket.

Nos, ilyen furcsa érzésekkel közelítettem az Apokalipszis-hoz, aztán egy Metallica Master of Puppets-es ízű intro után mintha valami vitamin kúráról érkezett volna vissza a zenekar, olyan lendülettel nyomják a jobbnál-jobb dalokat. Elismerésem Józsi előtt, hogy ismét nagyszerű szövegeket hozott össze, tényleg! Eleven húsba vágó témák, ének témái is magával ragadóak, nem érződik fáradtság a hangján, nincs erőlködés. A zenészekről csak annyit, hogy Magyarország fém muzsikusainak a krémjéhez tartoznak.

A CD mellé egy bónusz DVD-t is csúsztattak 3 új dal élőfelvétele van rajta + egy halom klasszikus Kalapács nóta karaoke verziója. Ezzel kapcsolatosan finom-vegyes érzéseim vannak... Lehetett volna valami más érdekességeket is a korongba préselni...

Az album erős pontjai: Mutáns vagyok, Sohase vár, Apokalipszis, Patkánymese, Álarc, Én vagyok a neked való, A rock háború.

www.kalapacs.net

8,50/10
esch
(Rockpolis Media)

No comments:

Post a Comment