Breaking

10.25.2018

Hammerfall, Armored Dawn 2018.10.24. Barba Negra

Vegyes érzésekkel vártam a Hammerfall koncert napját. Egyfelől nagyon-nagyon vártam már, jó rég volt, hogy utoljára jártam koncertjükön és már hiányzott az általuk teremtett hangulat, légkör. Ugyanakkor pont ezért volt bennem némi félsz, hogy lehet, túlságosan várom és úgymond semmi nem lesz jó nekem?? De aznap hajnalban, reggel már benne volt a levegőben, hogy ez csak jó lehet. Viharos széllel jött a hidegfront, az én agyamban pedig folyamatosan ez pörgött : "Follow the signs of the crimson thunder" ...

Pont kapunyitásra érkeztem a Barba Negrához, némi sor már képződött, de pörgősen, gyorsan ment a beengedés. Gyors kényelembe helyezkedés, pár korty sör, és már megindult a mozgolódás a színpadon.

A brazil Armored Dawn indította az estét, adta meg az alaphangulatot. Már ekkora is szépen összegyűlt a közönség, így lelkes fogadtatásban lehetett részük. Nem hallottam még őket, így elsőre nem is nagyon tudtam hova tenni. Tetszett is, nem is, de mégis - volt valami olyan hangulata, lüktetése, hogy mégsem jutott eszembe elkószálni. Érdekesség volt számomra, hogy a billentyűs olykor otthagyta zeneszerszámát és nemes egyszerűséggel gitárra váltott. A magam részéről ezek a dalok jobban tetszettek, négy gitár mégiscsak négy gitár. :) Összességében jó felvezetés volt, hangulatteremtőnek tökéletes.

Rövid közjáték után érkezett a Hammerfall. A megszokott lendülettel, kedvvel, temperamentummal indítottak, ami semmit nem csökkent a koncert alatt. Egy igazi best of összeállítást hallhattunk, élvezhettünk - na jó, egy felet, mert ha mindent összevetünk, kétszer ennyi játékidő is simán összejöhetne. És a hangulat, ami már hiányzott nekem - újra itt volt. A közönség egy emberként élt, mozgott, lelkesedett. Már az első számok után lelkes vastaps és "Hammerfall" kántálás, mintha nem is akarnánk abbahagyni. Ez megismétlődött még két-háromszor, amíg Joacim meg nem dorgálta kedves közönségét, hogy így nem jut idő a dalokra. :) Igenis, értettük, szófogadók vagyunk. :) De persze a lelkesedés töretlen. Ami pedig még külön tetszett, kedves közönség, hogy alig láttam égbe meredő mobiltelefont, helyette csak égnek emelt kezeket, öklöket nézhettem - és ez így van jól. Szó szerint elröppent a koncert, végig pörgős, vidám, energikus hangulattal, humoros átkötő/közbenső szövegekkel. Fáradhatatlan zenészekkel, fáradhatatlan közönséggel. (Megkaptuk Joacimtól, hogy talán Red Bullt ittunk, hogy ennyire pörgünk. :) ) Igen, ez az, ami kellett!

Egy remek estét tudhatunk magunk mögött, köszönöm ezt a két zenekarnak és nektek többieknek, akik ott voltatok szintén, és megcsináltátok a hangulatot!

Setlist megtekinthető az alábbi linken:
https://www.setlist.fm/setlist/hammerfall/2018/barba-negra-music-club-budapest-hungary-63963ec3.html

H.Kriszti

No comments:

Post a Comment